Liderlik Akademisi-I Semineri, 24 Ocak 2015, Sonucu
Liderlik Akademisi-I Semineri, 24 Ocak 2015, SonucuSaygıdeğer Başkanlarım; Liderlik Akademisi -I semineri 24 Ocak 2015 Cumartesi Limak Ambassadore Otelinde yapılmıştır. Guvernörüm&uuLiderlik Akademisi-I Semineri, 24 Ocak 2015, Sonucu
Saygıdeğer Başkanlarım; Liderlik Akademisi -I semineri 24 Ocak 2015 Cumartesi Limak Ambassadore Otelinde yapılmıştır. Guvernörümüz Korhan Atilla seminer için başarı dileklerini iletmiştir. 90 kişinin katıldığı seminerdeki dostlarımıza ayrı ayrı teşekkür ediyoruz.
Konuşmacılarımızın sunduğu değerli görüşlerin çok az kısmını kapsayan görüşleri rotaryen dostlarıma iletiyorum.
Tahsin Tuğrul; "İki kişinin olduğu yerde bir lidere ihtiyaç olur. Rotary'nin amacı politik liderler değil rotary'de görev alacak liderlerin yetiştirilmesidir. Gelecek Dönemler için hem eğitim çalışmalarında hem de daha üst seviyede bölge görevleri için yetişmiş, bilgili insan havuzuna sahip olmak önemlidir. İşi yapan insandır. Gönüllü kuruluşlarda Liderin en önemli özelliği akılcı, ikna edici, kendi amaçlarına inanan ve örnek kişi olabilmesidir."
Tijen Türeli; " Motivasyon, Latince «movere» den üretilmiş olup hareket ettirme, hareketlendirme anlamındadır. Bireyin harekete geçmesi ve belli bir hedefe ulaşabilmesi için gerekli olan, sürdürülen arzu ve isteğe sahip olması motive edilmesi ile mümkündür. Bir veya daha fazla insanı belirli bir yöne ve amaca doğru devamlı olarak harekete geçirmek için yapılan çabaların toplamı Motivasyonu oluşturur. Bireyler farklı sebeplerle motive olabilir. Lider aynı amaç için, her bireyi ayrı ayrı motive eder ve yetenekli olduğu alanda O'nun çalışmasına imkan sağlar".
Ömer Tezcan " Toplum önünde konuşmak için 5 yıl önceden çalışmaya başlayın. İyi konuşmacı önce iyi bir gözlemcidir. Konuşulacak kitle profili, önceki konuşmacıların kendi konusuyla ilişkisi, ne zaman ve ne kadar süre konuşacağı, kıyafeti, konuşma ortamını tanıması, kürsü, mikrofon ve ışık durumunu dikkate almanız ve kitleye odaklanmanız önemlidir. Konuşma öncesi yeterli sayıda örneğin 3 kez prova yapmış olmanız, okumak değil konuşmak, sakar olmamak, dinleyiciye bakmak, onları görmek, konuşma sürenizi ayarlamak ve kaç dakikam var? diye sormamak, süremiz azalmış bazı kısımları atlıyorum dememek gereklidir."
Malik Aviral "Ekip içinde ünvan değil ikna gücü, cazibe değil kişilik özellikleri, kontrolu elde tutma tutkusu değil paylaşım ve özveri, gurur değil alçak gönüllülük, yeterliliğine güvenmek değil sürekli öğrenme ve gelişmek arzusu yeni güç kaynaklarıdır. Ekip oluştururken ekip doğru tanımlanmalıdır. Ekiplerin başarılı olabilmeleri için her ekip üyesi Ben yerine Biz merkezci işbirliği anlayışını benimsemelidir. Ekip içinde paylaşılmış liderlik iyi bir çözümdür."
Murat Çağatay "İnsan ne zaman konuşuyorsa bir amaç içindir. Amaca erişmek ise ancak etkili iletişimle mümkündür. İletişim başka, bir dinleyici grubuna etkin konuşma başkadır. Karşındaki kişinin huyunu, davranışını, nasıl ikna olabileceğini bilip ona göre konuşacaksın. Genellikle konuşmaları karşı taraf dinler gibi yapar ama gerçekte aklı başka yerdedir. Sizi dinlemeyebilir. Karşı taraf Size güveniyorsa, abartma yapmadan, kısa, anlaşılır ve nazik bir şekilde konuşursanız, konuşmanız sırasında sözle olmasa bile bir dokunuşla karşı tarafa değer verdiğinizi hissettirirseniz belki dinlenebilirsiniz. Monologlardan kaçının. İki monolog bir diyalog etmez.""
Murat Öz: Liderin etkinliği kişiliğinden kaynaklanır. Lider; iletişime, fikirlere ve değişime açıktır. Çevresine karşı güler yüzlü, saygılı, ciddi ve ağırbaşlıdır. Kişiliği ile etrafındakileri etkileme gücüne sahiptir. Adil ve merhametlidir. Sağlam karakterli ve kararlıdır. Yaratıcı düşünceye sahiptir. Değişim ve gelişimi sürekli devam ettirir. Pozitif düşünür ama hayalci değildir, özgüvenlidir. Başkalarını doğru anlar ve kendisini de başkalarına doğru ifade eder. Alçak gönüllüdür. Lider vizyon sahibi, etik değerlere sahip, dürüst, ilham verici ve beceriklidir.
Hasan Akduman: Günümüz dünyası çok karmaşık. Hem liderlik etmeniz, hem yönetici olmanız, hem de başka bir lideri takip etmeniz istenebilir. Lider etkin iletişim kuran, ileriyi gören, dinleyen, ikna eden,ne istediğini bilen, evrenden isteyendir. Unutmayalım; Söylediklerimiz düşüncelerimize, Düşüncelerimiz duygularımıza, Duygularımız davranışlarımıza, Davranışlarımız alışkanlıklarımıza, Alışkanlıklarımız değerlerimize, Değerlerimiz karakterimize dönüşür.
Malik Aviral "Liderliği paylaştığınız ekip üyelerinizden olumsuz görüşlü olanlara karşı sakin olun, sorular sorun. Olumlu olanları destekleyin, fikrini alın. Bilgiçlerin soru sormasına izin verin. Güzel konuşanlara da ara sıra süreyi uzatmayacak şekilde söz verin. Mahcup olanın öz güven kazanmasına yardım edin ve uzun dönemde desteğini alın. Bağdaşmazın bilgi ve deneyimlerini övün. Sinsiliklerine karşı dikkatli olun. Vurdumduymazın işini ve zevklerini öğrenin, ancak harekete zor geçtiğini bilin. Kendini beğenmişlerin, evet ama diyerek aşağılara da bakmasını sağlayın. Didikleyici olanların sorularını cevaplanması için diğer üyelere aktarın, o zekidir ama sorumluluk almak istemez, başarıyı hemen sahiplenir."
Haber Dosyaları: